Les mocions presentades conjuntament per PP, UPPA i Cialbo en favor del bous als carrers del centre històric han estat aprovades després d’un anar i vindre de posicions i la interrupció del plenari a petició del PP per tractar d’intentar “millorar” la proposta.

Arribat el moment de votar la moció dels bous el PP va intentar modificar-la i va demanar un recés. UPPA i Cialbo advertiren que no donarien suport si feien cap modificació. El PP ha declarat que tornarà a portar la modificació al plenari.

En els temps que corren, la crisi que tenim i amb un atur juvenil al voltant del 50 %, dos mocions sobre bous en un ple, son una frivolitat imperdonable que molts veïns i veïnes no van a entendre.

Per molt que respectem les posicions de tots els grups, el fet de caure en la trampa del PP i arribar a atacar en el debat als seus propis socis de govern es una actitud sobre la que alguns hauran de reconsiderar. Segurament els ajudarà el fet de quedar públicament en evidencia després de donar al PP un protagonisme que segurament volien aconseguir per a ells.

La moció dels bous té implicacions importants que els signants no han volgut valorat. L’aprovació representa atorgar una sèrie de prerrogatives a les penyes taurines que les situen per damunt d’altres grups organitzadors de diferents manifestacions festives a per tal d’aconseguir locals o altres recursos de l’ajuntament i per damunt tot el veïnat a l’hora de decidir un recorregut.

La constitució d’un consell taurí es un fet totalment innecessari. Ja existeix una federació que agrupa i coordina a les penyes. Per a Compromís per Alboraia un òrgan de participació que agrupe totes les entitats festives i també a les associacions veïnals seria el fòrum adequat per a arribar a un consens i el procés de negociació ja estava iniciat per l’equip de govern.

Les tradicions no són inamovibles i si no s’adapten als temps, desapareixen. Això els pot passar als bous a Alboraia, que no estan sabent adaptar-se als temps.

Compromís per Alboraia no esta en contra dels bous si no de les imposicions. Caldria que la iniciativa d’estes activitats sorgís del mateix veïnat on s’han de realitzar com en altres pobles amb més tradició que Alboraia.

Son les penyes les que hauríem d’haver aconseguit eixe suport, en compte de demanar-lo a l’ajuntament. Certament els anteriors governs els han proporcionat carta blanca per a actuar. Una dinàmica que ara altres hem de corregir.