L’alcalde ha eliminat els articles d’opinió del Periòdic municipal d’Alboraia

El Periòdic compleix una funció social i l’alcalde no pot tapar la boca a aquells que no pensen com ell

El Bloc d’Alboraia denuncia que l’alcalde ha retallat la llibertat d’expressió dels veïns i de les associacions d’Alboraia, en paraules de la seua regidora en l’Ajuntament, Àngels Belloch i Aguilar. La forma ha sigut mitjançant la supressió dels articles d’opinió en el Periòdic municipal des del mes d’octubre i la intenció de no recuperar la secció per part de l’equip de govern del pp.

De fet, diu Belloch, “en el Ple de novembre l’alcalde va reiterar públicament la seua intenció de no dedicar pàgines a l’opinió del veïnat. L’alcalde va dir que el Periòdic s’havia reduït a 24 planes i que “les associacions del poble tenen molts altres mitjans per a expresar-se a banda del periòdic municipal”. Aquesta justificació és intolerable per al Bloc perquè aquest és l’únic mitjà de comunicació municipal i que paguem entre tots els veïns del poble, és a dir aquells a qui l’alcalde està intentant tapar la boca.

El Bloc d’Alboraia entén que el Periòdic compleix una funció social en el poble. Àngels Belloch diu “El veïnat vol el Periòdic per a enterar-se d’allò que passa a Alboraia, i allò que ocorre no és només la informació progovernamental del PP (notícies institucionals) i allò que conten els partits en l’escàs espai de 2 planes que tenen asignadse en el Periòdic. Els articles d’opinió de diferents associacions, partits sense representació en el Plenari i veïns en general reflecteixen la realitat plural d’Alboraia i són l’expressió d’opinions que tenen dret a ser publicades, escoltades i valorades no només per l’equip de govern, sinó també per la resta de veïns”.

El Bloc anima al veïnat a que continue enviant articles d’opinió al periòdic municipal (per registre d’entrada), com a forma de reivindicar el dret a utilitzar el Periòdic municipal per a expresar les seues opinions. Perquè sospitem que la pròxima excusa de l’alcalde serà que les associacions i els veïns del poble no tenen interés en enviar articles d’opinió, i per això s’ha suprimit la secció.