lliurament-detall.JPG

El Bloc d’Alboraia ha presentat a l’Ajuntament d’Alboraia aquest matí més de 300 signatures de veïnes i veïns d’Alboraia com a protesta per l’enderrocament de l’escola de Santa Bàrbara, construïda en la II República. L’enderrocament va ser dut a terme el divendres 21 de juliol per part de l’equip de govern del PP, el qual va ordenar que es tiraren a terra malgrat que s’estava duent a terme una campanya de replega de signatures per tal que les escoles es rehabilitaren. La regidora del Bloc, Àngels Belloch, ha declarat que l’enderrocament és “una mostra del comportament del PP d’Alboraia, que es mostra com una apisonadora amb el seu alcalde al cap, Manuel Álvaro, que en aquest cas ha destrossat una part del patrimoni d’Alboraia”.

Belloch: “la replega de firmes estava duent-se a terme abans de l’enderrocament, i la nostra obligació moral era entregar les signatures, malgrat que ja s’ha enderrocat l’edifici, per a demostrar que hi ha veïns i veïnes que no estan d’acord amb l’enderrocament i per agrair l’ajuda que ens han donat en la recollida de signatures”. En total s’ha presentat 338 signatures.

“Ara sabem que l’únic motiu que ha tingut el sr. alcalde per a ordenar l’enderrocament és contentar al Consell Regulador de la Denominació d’Origen Xufa de València, és a dir, una entitat privada”, ha dit Belloch, qui ha insistit en què encara donant-li una seu a aquesta entitat podria haver-se tractat de restaurar l’escola de la II República.

El Bloc, a més, ha destacat que l’informe de l’arquitecte, en data 17 de juliol, diu textualment “Ante la imposibilidad de aumento de la ocupación de la parcela, se procede a añadir en vertical la superficie mediante una nueva planta… siendo necesario para ello la demolición del edificio existente”. És a dir, el PP el que vol, a més, és augmentar la superficie construïda en la parcel·la, augmentant la volumetria.

El Bloc d’Alboraia ha realitzat una campanya en els mitjans de comunicació des de maig i ha recollit signatures en contra de l’enderrocament de les escoles de Santa Bàrbara. A més a més aquesta agrupació política va presentar una moció on demanava la commemoració del 75 aniversari de la 2ª República i que incloïa el manteniment de les escoles com a un testimoni d’aquell moment històric. Aquella moció va ser votada favorablement per tots els partits polítics de la corporació llevat del Partit Popular que al tenir la majòria absoluta va impedir l’aprovació de la moció.