El Ple d’Alboraia nomena fill adoptiu el poeta i activista cultural Manel Marí

El ple d’Alboraia va aprovar el nomenament com fill adoptiu de Manel Marí en el ple d’ahir dilluns 21 de gener.

Des de Compromís per Alboraia votàrem a favor. Ja havíem votat a favor en la comissió i en el ple pel qual es va obrir el procediment (abril de 2018). Açò és allò que diguérem.

“Ho fem perquè considerem que l’obra literària de Manel i la implicació amb el poble i el seu teixit associatiu el fan mereixedor de la distinció de fill adoptiu. Allà on podia acudia, a activitats relacionades amb la poesia i la música (Sembrant poesia, sopar Estellés)”.

En el seu moment, des de Compromís per Alboraia, el vam proposar per als premis 9 d’octubre quan vivia. Quan malauradament va faltar, vam presentar una moció per a retre-li homenatge, que no es va debatre perquè es va presentar la proposta que es va aprovar en ple per a fer-lo fill adoptiu. Una vegada iniciat l’expedient, vam presentar l’adhesió al procediment.

En l’expedient consten les peticions d’adhesió al procés per a fer-lo fill adoptiu d’entitats oficials com la Generalitat Valenciana; Institució Alfons el Magnànim- centre d’estudis i d’investigació de la Diputació de València; Consell valencià de cultura; Govern Balear; Ajuntament d’Eivissa; Onda Cero Ibiza y Formentera.

No hem d’oblidar que aquest procediment va ser impulsat per entitats d’Alboraia, i així consta en l’expedient, com és l’associació de veïns del centre històric i UTEM escola de música”.

La fotografia amb què recordem a Manel Marí és del sopar Estellés 2017 a Alboraia, recitant poesia.

Arxivat en: General