Precs i preguntes ple de gener de 2010

1        Prec. Alguns veïns i veïnes de la zona de Diví Mestre ens comenten que la nova il·luminació de diví Mestre és insuficient, dóna llum per damunt arbres i algunes no s’encenen

Alcalde: sí que hem notat que en algú cantó s’ha fundit alguna luminària. En general s’ha millorat la llum si funciona bé. La mateixa luminària ja s’ha provat en altres parts del poble.
2        Pregunta. Pas a nivell del poble, quan l’obrin? Als comerciants Diví Mestre i Rei en Jaume, els digueren que l’obertura del pas a nivell seria gener

Alcalde: La previsión era gener, s’ha posposat per les pluges. El més prompte possible.
3        Pregunta. Bono esport 2009 (a dia 9.01.2010) no han pagat encara. Quan es pagarà? La gent ens ho pregunta perquè veuen la publicitat del bono esport 2010 i no s’ha pagat 2009

Alcalde: quan més prompte possible. No s’ha pagat per dificultats de tresoreria.
4        Pregunta-prec. Tots som conscients de les protestes que estan fent els treballadors de FCC, la contracta de la neteja. Tenen uns salaris molt baixos, situació agreujada perquè ara es fa el servei bàsic, no es fan hores extraordinàries. Ens agradaria saber que està fent l’equip de govern i destacar que estem parlant d’uns salaris molt baixos i que és de justícia millorar les condicions laborals.

Alcalde: m’he reunit amb els sindicats; he parlat amb ells en un concentració; respectem protestes, és responsabilitat de FCC el conveni col·lectiu en l’empresa; procés de negociación típic en una empresa perquè s’ha acabat un conveni i han de negociar un altre; li diguérem als sindicats que traslladaríem la inquietud a l’empresa i això ho hem fet; demà reunió amb FCC, per a revisar contractes; fins no s’acaben contractes no es poden modificar els contractes
5        Prec. C.P. Ausiàs March, sembla que estan demanant que els pinten les ratlles de les canxes esportives, les parets o arreglen la tanca, i sembla ser que de moment no els han fet cas. A més volem comentar-los que no ha sentat massa bé en la comunitat escolar que en el periòdic municipal es parle de que és va a accelerar el màxim el trasllat d’un centre concertat i a ells no se’ls ha informat de quina és la seua situació.

A la pregunta respon el regidor Joaquín Rubio: la tanca no és manteniment però s’hem compromés a fer-ho. Les ratlles no s’han fet per la pluja

6        Prec. Senyor alcalde. En una comissió vaig demanar informació sobre la depuradora que hi ha en el nostre terme municipal. Em van negar qualsevol informació dient-me que no era competència municipal, que és una competència de l’entitat de sanejament. El tema de les competències ja ho sabem però és increïble com des de la responsabilitat de l’equip de govern vostes no es preocupen de tindre informació sobre el funcionament de la Depuradora i més quan es la demanàrem com tocava.

Alcalde: no tenim constància de situacions de contaminación ni de costes de l’Estat ni  costes de la Generalitat. Funcionament depuradora: ells no t’informen de quan funciona bé. T’informen/comuniquen quan hi ha incidències, hi ha un protocol establert
7        Prec-pregunta. Els veïns de Rei en Jaume ens comenten que han llevat la majoria dels contenidors del barri. Queden els soterrats de la zona de la Xufera i un altra illa de contenidors. Ens agradaria saber què faran? Si la insuficiència de contenidors continuarà

Alcalde: haurien d’haver la mateixa quantitat de contenidors, si s’han traslladat perquè s’estan arreglant és un altre tema
8        Prec. En el ple de desembre ens van dir que solventarien el problema de la gent que té dificultats per a pagar la matrícula de l’Epa. Encara no s’ha solventat el tema. Els pregaríem que el tema se solventarà immediatament.

A la pregunta respon el regidor Joaquín Rubio: Hi havia 9 sol·licituds, només tenim 3 sol·licituds amb la documentació entregada. Només podem estudiar eixos 3 casos.