facana ajuntament

Tenim ocasió d’adreçar-nos al veïnat a poc més de dos mesos per a les eleccions locals. És moment de fer balanç i veure quins són els reptes que té pendents el nostre poble.

Allò que podria resumir-ho tot és que el repte més important és que l’Ajuntament d’Alboraia puga funcionar i continuar donant servei als veïns i veïnes malgrat la situació econòmica que van deixar 12 anys de govern del Partit Popular. A més s’ha de fer “neteja” i anar tancant tots els problemes que han quedat oberts: cofinançament del soterrament de vies del tren que reclama la Generalitat Valenciana, deute i compromisos adquirits en l’etapa popular amb els socis de la marina de Port Saplaya.

Nosaltres hem manifestat en diferents ocasions (abans del soterrament i després) que un poble com Alboraia ni podia ni havia d’asumir el cofinançament de les obres de soterrament del metro.

Un dels reptes més importants junt a la situació econòmica, és el futur urbanístic i de desenvolupament del nostre poble. Això és concreta en l’elaboració d’un nou PGOU. Per a nosaltres allò important és que no s’utilitze la necessitat d’equipaments com a coartada de la destrucció de l’horta i de la conurbació (fusió física) amb Tavernes i València, ni tampoc el copagament del soterrament de vies (es volen carregar milions en eixe concepte a sectors del nou pgou) i la creació de vials de qüestionable necessitat. No podem estar a favor d’un PGOU com eixe.

També aprofitem per a recordar que PP i PSOE aprovaren els pressupostos de 2015, en una conjuntura en que s’està pendent de si s’obri juí oral o no a l’anterior alcalde sr Álvaro
després de la instrucció del jutge. I on ha aparegut la cortina de fum, per a distraure l’atenció d’aquest procés de l’entrada de persones en l’empresa municipal EGUSA durant un cap de setmana (fa quasi quatre anys). Cada qüestió és independent, però quina casualitat que la possible visita a deshora a EGUSA aparega ara i no en altre moment de la legislatura. Algú creu en les casualitats?

Article publicat al Periòdic d’Alboraia, número 153, de maig de 2015.

Grup municipal Compromís a l’Ajuntament d’Alboraia