El Grup Parlamentari Compromís ha manifestat el seu recolzament als tres regidors de la formació a Alboraia i a les decisions que han pres en l’Ajuntament, com a part de l’equip de govern, sobre el trasllat dels bous al carrer fóra del Centre Històric.

La polèmica suscitada a Alboraia s’ha produït entre els veïns del Centre Històric, que són àmpliament partidaris de què els bous al carrer no es realitzen en els vells carrers; i d’altra banda les penyes taurines i els partits que les recolzen: PP, Cialbo i UPPA, que sí que volen els bous al carrer en el Centre Històric. Com a solució de consens per a no traslladar el problema a uns altres carrers o altres zones del poble, on també hi hauria molèsties, Compromís ha plantejat dur-los a una zona no habitada.

Enmig d’aquest debat, la regidora de Festes, Àngels Belloch, s’ha negat a recolzar que els bous tinguen lloc en els carrers del Centre Històric, i ha fet costat a les reivindicacions dels veïns. Fidel al seu programa electoral, s’ha negat a signar el recorregut, ni tan sols a negociar un recorregut alternatiu a l’original, ja que “no volem que uns veïns deixen de patir el problema, i uns altres el començaren a patir”.

La portaveu adjunta de Compromís en les Corts Valencianes, Mònica Oltra, ha declarat al respecte de l’enfrontament que es viu a Alboraia entre partidaris i detractors dels bous al carrer en el Centre Històric que “la defensa del drets de la ciutadania per part de Compromís per Alboraia, i en especial de la seua regidora Àngels Belloch, és admirable”. Així mateix al respecte de les acusacions realitzades des d’alguns partits cap a Benlloch, Oltra ha assenyalat que “és intolerable que la dreta política insinue que Compromís per Alboraia fomenta la violència entre els veïns”.

Des de Compromís es reclama a les formacions polítiques UPPA i Cialbo que es retracten de les seues acusacions perquè si Compromís per Alboraia ha fet alguna cosa ha sigut, precisament, intentar acabar amb qualsevol enfrontament.