calendari-2011-parc-natural-jpg.jpg albert-gomez-belmonte.jpg

L’artista mostra el Carraixet com el veuria un dels seus habitants, un ànec i reivindica el valor natural i cultural d’aquest espai verd d’Alboraia

El calendari és gratuït, pretén promoure el treball dels artistes locals del poble i es pot demanar per correu electrònic a bloc@blocalboraia.info

Albert Gómez Belmonte (Alboraia, 1989) és estudiant de quart curs de Belles Arts a la Universitat Politècnica de València

El veí d’Alboraia Albert Gómez Belmonte ha il·lustrat el calendari de butxaca del Bloc d’Alboraia per a l’any 2011. Gómez, que té 21 anys, és estudiant de quart curs de Belles Arts a la Universitat Politècnica de València i ha volgut “representar el barranc del Carraixet des d’una perspectiva diferent, des de baix, la visió d’un habitant del Carraixet com podria ser un ànec”. Per a Gómez, el Carraixet és “un espai ple de vida, un oasi natural d’alt valor ecològic”. La il·lustració redunda en la idea que “al nostre poble tenim racons increïbles, que s’hauria de respectar i cuidar”.

Precisament, la reivindicació del Carraixet com un espai protegit és un dels punts del programa electoral del Bloc d’Alboraia per a les pròximes eleccions municipals de l’any 2011. Ja s’ha presentat una proposta dins del Pla d’Acció Territorial de l’Horta, i en breu s’anuncien noves actuacions. El calendari es reparteix amb la loteria del sorteig de Nadal, i es dóna en mà als militants, simpatitzants i veïnes i veïns del municipi, a més de qualsevol persona interessada.

Es tracta de la quarta edició del calendari de butxaca del Bloc, després dels dissenys de Pepa Ferrer, Jordi Bayarri i Gyöngyvér Székács els anys 2008, 2009 i 2010. La regidora del Bloc en l’Ajuntament d’Alboraia, Àngels Belloch ha destacat que amb aquesta actuació es pretén difondre el treball dels joves artistes d’Alboraia i que la seua creació il·lustre un element tan útil per als ciutadans com un calendari. El calendari es pot demanar gratuïtament per correu electrònic a l’adreça bloc@blocalboraia.info per a ser enviat per correu postal.

Curriculum vitae

Albert Gómez (Alboraia, 1989) té un master no universitari en edició de vídeo digital, i un curs de realització de curtmetratges a la Universitat Politècnica. A més, ha dissenyat el cartell i logotip per a la final de la Copa del Món de natació amb atletes, i ha col·laborat amb associacions d’Alboraia en el disseny de cartells de competicions i exhibicions, com per exemple, del Club Gimnàstica Rítmica Alboraia. També s’ha interessat en el disseny d’imatges i vídeos corporatius per a empreses; ha realitzat vídeos promocionals de productes i ha treballat en la realització de les maquetes audiovisuals per als spots televisius de la empresa Babaria.